fokus på industri og eksportvirksomheder

 

INDUSTRIER 1280x600px 2Messeplan 01

INDUSTRIER 1280x600px 2

INDUSTRIER 1280x600px 3

INDUSTRIER 1280x600px 4

INDUSTRIER 1280x600px 5

INDUSTRIER 1280x600px 6

INDUSTRIER 1280x600px 7

INDUSTRIER 1280x600px 8

INDUSTRIER 1280x600px 9

INDUSTRIER 1280x600px 10

INDUSTRIER 1280x600px 11

 

 

 

I hele verden er messer blandt de vigtigste kilder til impulser for den internationale handel med varer og tjenesteydelser.

 

viste du at ...

 

To tredjedele af de globalt vigtigste messer i alle brancheområder afholdes i Tyskland. Messelandet Tyskland er nr. 1 i verden, når det gælder internationale messer. I den internationale konkurrence anses Tyskland som et meget effektivt, innovativt og tematisk alsidigt land. Hvert år afholdes der omkring 150 internationale messer og udstillinger med op til 170.000 udstillere og 9 til 10 mio. gæster.

Den væsentligste fordel ved de tyske messer er, at de er internationale: mere end halvdelen af udstillerne kommer fra udlandet, heraf en tredjedel fra lande uden for Europa. Mere end en femtedel af de besøgende kommer fra udlandet. Hertil kommer et tæt net af regionale faglige og forbrugerudstillinger i hele Tyskland, hvor der hvert år deltager godt 50.000 udstillere og godt 6 mio. gæster. Der er over 2,7 mio. m² halareal i 22 tyske messecentre til rådighed for landsdækkende og internationale messer.

Tre af verdens fem største messecentre ligger i Tyskland. Af de ti messeselskaber i verden med størst omsætning ligger de fire i Tyskland. Dermed er den tyske messebranche blandt de førende serviceområder - også på en international skala. For tyske virksomheder er messer blandt de vigtigste instrumenter i business-to-business-kommunikationen.

I alt bruger udstillere og gæster godt 12 mrd. euro årligt på messeaktiviteter i Tyskland. Den totale samfundsmæssige produktionseffekt andrager 23,5 mrd. euro.

  

 

 

Kontakt Palle Winther og få en yderligere præsentation

T: 70 21 61 60   I   M: 20 76 76 42

E: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. 

linkedin-gray 50x50

Bedre sammenhæng - mere effekt - større udbytte

Exhicom hjælper virksomheder og organisationer med at skabe marketingløsninger og med udvikling, optimering og effektivisering i forbindelse med gennemførelse af messer, udstillinger og events. Exhicom har udviklet en række gennemprøvede værktøjer til optimering og effektivisering i forbindelse med udstillingsaktiviteter med dokumenteret effekt.

Siden starten i 2001 har Exhicom fokuseret på at opbygge en specialviden inden for industri- og eksportsektoren, som kombineres med kompetencer der bygger på mere end 25 års erfaringer med gennemførelse af over 300 projekter for danske virksomheder og organisationer. Det gør Exhicom i stand til mere effektivt at forstå og omsætte kundens virksomhed og produkter til stærke, grafiske og kommunikative koncepter og integrere dem effektivt i forbindelse med salg og markedsføring før, under og efter messer, udstillinger og events.

Læs mere